A mai autókban a motorvezérlő elektronika (ECU), a jeladóktól a beérkező jelek alapján eldönti, hogy a motor- és a beszívott levegő hőmérséklet, fordulatszám, gázpedálállás alapján mennyi üzemanyagot fecskendezzen be. Ezeket a jeleket a motorvezérlőben található processzor (akár az asztali számítógépekben) a másodperc töredéke alatt kiértékeli és eldönti, hogy mikor és mennyit fecskendezzen be.
Akárcsak az asztali számítógépekben, az autóban levő processzor is kevés önmagában, hogy működni tudjon, ezért alkalmaznak egy kisegítő memóriát, ami tárolja az alapvető beállításokat (mekkora fordulaton mennyit és hányszor fecskendezzen be, mekkora a max. fordulatszám, mennyi a gyorsításkori dúsítás, mekkora a max. nyomaték stb.). Tehát ez a kis memória úgy működik, akár a számítógép, amikor a winchesterről bebootol – amikor gyújtásra tesszük az autót, akkor a kisegítő memóriából beolvassa az adatokat és máris indulásra kész az autó.
Nekünk chiptuningosoknak nincs más dolgunk, mint ezeket a gyárilag beállított adatokat kiolvasni a memóriából és az ezeken végzett apróbb (ideálisabb/optimálisabb) változtatásokkal jobb gyorsulásra, nagyobb nyomatékra és több lóerőre, ellenben kisebb fogyasztásra bírni a gyárilag „butábbra” hangolt autónkat. Az eredmény önmagáért beszél. Természetesen nem szabad elfelejteni, hogy ahhoz, hogy eredményesek legyünk, alapfeltétel az autó jó működése gyári beállításokkal is. Ezért cégünk nem véletlenül foglalkozik diagnosztikával (soros, ha kell párhuzamos diagnosztika), mert a két dolog szoros összefüggésben van egymással, és meghatározó, ha azt szeretnénk, hogy a tulajdonos mosollyal az arcán távozzon műhelyünkből.
- Szia Ricsi !
Olyan mintha egy új autót kaptam volna vissza tőled szombat óta. El sem hiszem, hogy mennyire máshogy megy. Egyszerűen kurva jó lett ! Teljesen más tartományokban dolgozik a motor, mint előtte. Az a furcsa, hogy nem is erőlködik a motor és mégis sokkal dinamikusabb mint előtte bármikor. Nagyon –nagyon köszi !
- Tisztelt Ricsi!
Látogatásom óta “eltelt” 2000 km,elismerésem a munkádra! Eddig minden tökéletesen működik,és tényleg lehengerlő a változás.Köszönöm. Valamint szeretnék árajánlatot kérni egy 2002-es Skodára AGR motorkód.
- Szeva Ricsi!
Októberben voltam nálad, húztunk a Szili régi Octiján, talán még emlékszel a dologra. Most bemérettem a kocsit kb. 235-240 lóerő. Szerinted mennyit lehet még húzni rajta az ésszerűség határain belül anélkül, hogy dugót, hajtókart, pumpát kellene cserélni… ?
Üdv.
- Szia!
Eddig úgy néz ki, hogy az autónak eltűnt a ha van kedvem megyek, ha nincs akkor nem. Úgyhogy jó lett a progi amit csináltál hozzá. Hibakód sem került be a tárolóba azóta. A hangja is kicsit mélyebb lett. Szóval sikeresnek mondható a beavatkozás. Köszi mégegyszer.
Mint azt már sok korábbi ügyfelünk tapasztalhatta, nem véletlenül vettük fel az X-Treme nevet.
Egy tuningot többféle módon lehet megírni. Kategóriákra bontva:
- Utcai tuning: normál beállítások, csak a motorelektronikát módosítjuk
- Utcai+ tuning: egyéni beállítások, lehetőleg a tulajdonos „lábához igazítva”, szintén csak motorvezérlő módosítás (többszöri, amíg ideális nem lesz a tulajdonos elvárásai alapján).
- X-Treme tuning: Határ a csillagos ég! Mechanikus motor-tuning (hengerfej szívó-, kipufogó oldal polírozás, egyedi turbók készítése, kuplung, fék erősítés, motor paraméterek számítása (befecskendezett mennyiség, csúcsok cseréje, intercooler átalakítás stb.)) Természetesen az elektronikát „hozzálőjük” a megváltoztatott paraméterekhez.